torsdag 29. oktober 2009

Loppem


Dette er Loppem av Norah Gaughan. Oppskriften står i hennes mønsterhefte Vol. 3: Woodland Gothic fra Berrocco.

Garn: Hifa 2, p. 3,5

Loppem er en enkel konstruksjon selv om det kanskje ikke ser sånn ut. Mønsteret langs åpningen foran går rett over i en rillestrikket kant med knapphull. Du skal altså kneppe kanten over hverandre øverst, men ikke nederst. Derfor spriker den nedover, og det liker ikke jeg.

Jeg har brukt tynnere garn enn oppskriften sier. Men det pleier å gå bra bare jeg regner ut hvilke endringer jeg må foreta. Loppem er videst nederst, derfor er det mange fellinger oppover. Hvis dette skal bli pent, må jeg ta opp igjen det øverste feltet og strikke det på nytt. På bildet ser den akkurat så søt ut som jeg synes at den skal være. (Men jeg har juksa litt med den digre sikkerhetsnåla!)

4 kommentarer:

Greta sa...

Det er nå synd da viss du må ta opp att så mye for å få den fin. På bildet ser den lekker ut. Men viss den ikkje blir brukt som den er, så er det ikkje vits i den.
Du fikser det vel fort, tenker eg.
Ha ei flott helg

LivM sa...

Synes den ser fin ut jeg! Min Loppem ble også litt vid nederst. Skulle ønske jeg hadde satt flere knapper i den.

Yvonne sa...

Vi burde sett bilder av deg i denne.

gletting sa...

Yvonne, den passer ikke til meg.