onsdag 10. mars 2010

Siden sist : or Lately ...


Det ble tid til litt strikking i vinterferieuka, selv om de to barnebarna våre fikk mesteparten av oppmerksomheten.

My grandchildren came for their winter holidays, my knitting had to lay down for a while. They arrived by plane from Oslo Air Port, very proud after having gone alone all the way.

De kom med fly fra Gardermoen, det er en fin måte for to småjenter å reise på besøk til oss på, vi som bor ved Lusterfjorden i Sogn og Fjordane.

Vi kan se på jentene at de er stolte når de kommer ned flytrappa, og alle er glade fordi vi skal være sammen ei hel uke!

Veska ble veldig fin, synes jeg selv. Garnet rekker til en til, kanskje jeg må strikke mønsteret i omvendte farger. Kanskje den må fores, det har jeg ikke helt bestemt meg for ennå.

I am satisfied with the knitted bag. I have enough yarn to knit another one.




På kjøkkenhylla har hvert av familiemedlemmene våre sin egen kopp, og det er så koselig når de kommer i bruk. Noen viser mer glede enn andre for å ha sin egen kopp hos bestemor og bestefar!

Every member of our family have their own cup in our kitchen. We are especially happy when these are in use!








Vi hadde så tett program for uka at vi ikke rakk alt vi hadde planlagt å gjøre. Men et besøk i det flotte svømmebassenget i Skjolden, grilling av pølser ute, aking på dobbelt rompebrett og en tur til Sogndal ble det tid til. Jentene var flotte prinsesser på karneval, og vi rakk akkurat å bake muffins den siste kvelden. Det skulle vi ha gjort den aller første dagen.
Emily ville strikke, og Jenny laget metervis med fingerhekling. Og vi har fått mange nye tegninger og et nytt referat i gjesteboka.



Det ble så stille da de hadde reist hjem igjen. Vi gleder oss til neste besøk allerede nå!
Barnebarn er det flotteste man kan ha!

3 kommentarer:

LivM sa...

Barnebarn er livets dessert!!

Greta sa...

Er enig med LivM og deg barnebarn er livets dessert. Skjønte det først da eg holdt mitt førstebarn i armene mine. Dei veks så fort og eg ser dem aldri nok.
Fin veske du ahr strikka også. Ha ei super ny uke

randi K design sa...

Kjekt med barnebarn på besøk! Får aldri nok av dem... (Vi venter 2 til dette året) Søsteren min har nettopp vært her fra Norge, første gang på 13 år! Vi har kost oss ute, og selv om vannet var kaldt har ungene hennes badet hele dagen. Ekte vikingunger sier jeg bare...!
Håper du har hatt en fin påske!