mandag 12. september 2011

I sommer fikk vi besøk av Ravelryvenner fra USA!

Ravelry friends from US have visited us this summer!

Når venner kommer langveis fra på besøk, har de gjerne med seg gaver. Her en en morsom liten veske med firkantede strømpepinner og flere vakre garnnøster.
De to damene skulle på en rundreise i Sør-Norge.


Da de skrev at de skulle dra med båt fra Flåm til Gudvangen, svarte jeg at det var i nærheten av der jeg bor, så de måtte komme til Luster. På den måten gikk det til at Carolyn og Laura kom til Kroken og overnattet hos oss i to netter.

They wrote that they should go by boat from Flåm to Gudvangen. I wrote back that they could change their plan and come visit us. So Carolyn and Laura stayed with us in Kroken for two days. We talked about knitting of course, and we went to the famous stave churh, Urnes, and they had their guided tour there.
This yarn, Cascade Yarn Haritage 150 Paints is the name of this yarn. I have started to knit Log Cabin Socks by Anne Woodbury, from Marjorie Falick's wonderful book Handknit Holidays.

Dette garnet har jeg begynt å strikke sokker av. Jenny skal få dem. Sokkene er Log Cabin Socks som jeg også har strikket før. Jeg synes de er morsomme med flettene som flytter seg nedover sokken. De har god passform, og det tenker jeg kan passe på Jennys slanke bein.


Laura, EntwinedKnitter på Ravelry, er forfatter av boka
Twined Knitting, som jeg har fått av henne før.
Product Details
www.amazon.com

Dette garnet fra kollage heter Riveting og er satt sammen av 95 % bomull og 5 annet. Garnet er denimblått og deilig å ta på.


This yarn from kollage is called Riveting and is
95% Cotton, 5% Other. The color is denim blue and very soft to handle.
Her er de firkantede strømpepinnene, nr. 4,0 mm. De har jeg ikke prøvd ennå, for inntil nå har jeg holdt på med pinner nr. 3,0. De ser interessant ut, så jeg gleder meg til å prøve dem.

Here are the four sided dpn's, size 4,0. They are interesting looking, but I have not tried them yet.





 Here is Laura's bag, she has a work shop where she makes bags of strong bands. The  bag is  open, so you can bring all your knitting gears when you are leaving home.

Dette er veska som Laura har laget av belteband. Hun bruker ulike bånd som er sterke og lager vesker av dem. Jeg synes veska er veldig skikkelig laget og er veldig glad for den.



Til dere strikkere som ennå ikke har funnet en plass i Rivalry:
Dere vet ikke hva dere går glipp av. Nettstedet har mer enn 1 million brukere over hele verden. Dem kan du kommunisere med, bli venner med og kanskje treffe. De viser deg hva de har strikket, du vier fram det du har strikket. Oppskrifter utveksles gratis, eller for en ganske liten sum penger. Noen blir engstelige fordi de må skrive engelsk. Til det må jeg si: Vi som er norske har ganske gode engelskkunnskaper. Og når du skriver noen linjer til en venn i Kina eller på Galapagos er det ikke så farlig om du skriver en feil eller to. Jeg merker godt at jeg er blitt flinkere i engelsk etter at jeg begynte å kommunisere på Ravelry.

1 kommentar:

knitnetty sa...

Så hyggelig det må ha vært å få besøk av "likesinnede", og ravelry-venner da attpåtil!
Som du sier så er ravelry helt magisk. Alle som er interessert i strikking (og annet håndarbeid) burde jo være med der. Det er fint at du prøver å verve flere, Grete ;) Det er viktig det du sier om språket. Man trenger absolutt ikke å beherske engelsk helt og fult for å kunne gjøre seg forstått. Dessuten har jeg intrykk av at både engelskmenn og amerikanerere er veldig rause og synes det er flott og sjarmerende at man bruker språkene deres likevel.