lørdag 19. juli 2008

Babyloop til Reidar

Jeg bestilte dette mohairgarnet fra Cherry Tree Hill på discontinuedbrandnameyarn.com
Fargen heter Elsa`s Vineyard og de er nydelige.

Men mohair? Det likner ikke på mohair i det hele tatt. Garnet ser ut som bukle, det har små løkker langs med tråden. Dette viser seg å være folkeutgaven av mohair, det selges i bøtter og spann og er billig.

Hva skulle nå jeg bruke det til? Jeg satt med to bunter på 970 m hver?





Teppe til Reidar! Det er et innimellomprosjekt, et ikke-tenke-prosjekt. Jeg tror det skal bli ca to meter, jeg er på 50 cm nå. Garnet er ikke godt å strikke av, for det er vanskelig å se hva som er masker, og hva som er løkker på garnet. Jeg bare strikker i vei på p nr 5, blir det noen hull, får jeg tette dem etterpå.


Det er ikke bare bare å kjøpe garn på Internett selv om det vanligvis er julaften når det dukker opp ei pakke som jeg har bestilt, men ikke husker hva jeg hadde tenkt å strikke. Fra USA er det billig å kjøpe. Og spennende, for det hender garnet kommer fra Uruguay eller India, og slett ikke USA.

Ingen kommentarer: