torsdag 9. oktober 2008

Joruns bursdag nærmer seg!


Selv om jeg har visst om denne dagen i 44 år, og Jorun har sagt at hun ønska seg et oransje skjerf til å surre rundt halsen flere ganger, er jeg for seint ute.


Garnet kjøpte jeg på QXL for en slikk og ingen ting, og fargen er akkurat som på bildet.






Likevel frista det meg ikke til noe. Jeg har sett i bøker og pdf`er, men ikke noe passa. Så måtte jeg si det til Jorun, for ellers ble det aldri noe skjerf.






Så ønska hun seg bare et skjerf som var strikka rett fram og tilbake, helst litt langt! Det ble minste motstands vei, riktig nok med litt ujevne striper. så nå blir det ferdig. For å sprite det opp litt, skal jeg sy på en kant med et effektgarn rundt. Fingervantene blir vel julegaver, tenker jeg meg!

(Fargene på disse to bildene matcher ikke fargen på garnet, det er nok mørketida som setter inn ...)

Ingen kommentarer: