mandag 29. september 2008

Elisabeths fingerløse er endelig ferdig!


Oppskriften på disse enkle vottene står under Cathrines fingerløse votter som ble lagt inn den 23. august.
















Her har jeg lagt på veldig lite pynt, men det skal ikke være mer!
















Disse er strikket av 100 % ullgarn fra handpaintedyarn.com.

For større bilder, klikk på bildet.















Det fineste er disse perlene, en halvstor en på den ene votten og to mindre på den andre. Perlene er rosa-lilla og har gullstriper.




Den lilla tråden er sydd med maskesting. Den kommer opp fra tommelen, går rundt votten og opp til toppen foran.



Jeg har verken blokket eller dampet vottene, for jeg synes de er fine som de er. Hvis Elisabeth vil at de skal være glattere, får hun dampe dem hun!

7 kommentarer:

turvid sa...

Kjempefine pulsvarmere, jeg fryser alltid, så jeg liker slike.

Et bilde ser forresten blidt ut, og det andre surt. *lol*

Takk for masse koselige kommentarer, både på ravelry og bloggen!

gletting sa...

Sur og blid -- ja det ser jeg. I virkeligheten er de blide begge to!

Yvonne sa...

Jeg er ihvertfall sikker på at mottakeren blir blid.

Yvonne
www.fjellvang.no/quilt

Ninne sa...

Kjempefine, Grete!!! Og originale! Jeg har også strikket et par pulsvanter, mine er sprudlende grå!!

Blid hilsen fra meg til deg!

Anonym sa...

Thank you so much for the reply on my blog! I'm sure you're right about my ending up with a stash before I know it.

Thank you for the encouragement. It's always great to meet other musicians. And your knitting is lovely - I think your Monkey socks came out great, and these mitts are really cute.

- Julie

LivM sa...

Morsom detalj på pulsvarmerne. Flotte Monkeysokker også! Det var et mønster jeg likte og strikke også!

Anonym sa...

Så flotte pulsvarmere.