søndag 20. september 2009

ABC Ø

ØYVIND

Ø med strek over kalte min far, typografen, en norsk Ø. Nå har jeg sett at tyrkerne også har denne bokstaven i språket sitt, uttalt som, ja nettopp ø.
Danskene har den også.

Jeg har flere temaer å velge i idag, men jeg holder meg til mine nærmeste, nemlig broren min, han har det klingende, norske navnet

ØYVIND

Han ble født den samme dagen som jeg mista min første tann. Da vi gikk til klinikken for å besøke mamma, vi fikk bare se babyen gjennom vinduet i ei dør, hadde jeg rød kåpe med pelskrage. Så mye om babyen!
Men han er en snill bror, jeg er veldig glad jeg har han. Broren min spiller flere instrumenter, og hovedinstrumentet er obo. Han spiller med ørten korps på Romerike og i en blåsekvintett.

Du finner flere ABC-innlegg på Petunias blogg.
Gå inn her: http://www.petuniablogg.blogspot.com

1 kommentar:

Petunia sa...

Hehe! Artig å lese om da din lillebror ble født! Min mann og hans bror er født på samme dagen med 5 års mellomrom. Ikke alltid like populært i oppveksten synes min mann. Han fikk ikke ha bursdagen sin i fred.