fredag 2. januar 2009

Gaver fra venner


Dette sokkegarnet har jeg fått fra Monika i Tyskland. Vi er strikkevenner gjennom Ravelry.
Garnet heter Wollmeise Sockenwolle 80/20, og det er håndfarget. Fargen har de kalt Zenzi.

Garnet er tynt og antakelig må jeg bruke p nr. 2,5. Siden jeg er med i Ravelrys knitalong og skal strikke et par sokker i måneden, har jeg tenkt å strikke januarsokkene av dette garnet.
Oppgaven er å bruke en oppskrift som jeg finner på Internett, da er Knitty.com stedet.





Garnet heter Suri Blue, det er også håndfarget. Jeg har to bunter, så det rekker til et sjal, men jeg greier ikke helt å begynne. Det er noe av det lekreste jeg har sett, derfor må det bli noe som jeg ikke angrer på.
Det grønne bladet som ligger midt i garnbunten, er et målebånd som er heklet inn i et blad, pyntet med røde bær.
Jeg har fått det av en Ravelryvenn fra USA.





Jeg må ikke glemme sjokoladen! Den har vi spist opp!

4 kommentarer:

Ninne sa...

Hei Grete!
WOW så mye lekkert garn du har fått!! Håper du er flinkere enn meg til å bestemme deg... for jeg kan finne på å la det fineste garnet ligge og ligge og ligge på vent.... og så ender et med at jeg ikke bruker det før fargene er blitt skilkkelig *ut*

Jeg har netopp dristet meg ut i en garnforretning, dessverre var det vareopptelling i Husfliden i dag, men vi har da to garnbutikker her i byen, hehe, så jeg kom slett ikke tomhendt hjem ;)

Klem!

Anonym sa...

Så flott garn! Koselig å få slike gaver.

Ønsker deg et godt og kreativt nytt år! :o)

LivM sa...

Så heldig du har vært. Dette var riktig så lekkert garn. Gleder meg til å se hva du lager av det!

Anonym sa...

oooooooooo!
Så herlig nydelig flotte gaver:-D blir helt i siklemodus jeg;-D

....takk for kommentaren m lua forresten, leste den og måtte bare le glad:-D