søndag 27. desember 2009

Autumn Leaves


Selv om dette sjalet er strikket i jula, må jeg tenke på de vakre tonene i Autumn Leaves når jeg ser det.
Mønsteret er et av de fire grunnsjalene i Evelyn Clarks bok Knitting Lace Triangles, Lace Leaf.
Garnet er Kauni 8/2, 100 % ull, fargene er kalt Regnbue.
Jeg brukte rundp nr 4,5.







Det tok meg ca fire kvelder å strikke det. Det er vasket og blokket, så skal det få sin endelige form.





Even if this is knitted during Christmas I hear the soft tones from Autumn Leaves when I see it.
The pattern is Evelyn Clark's sample shawl Leaf Shawl from the book Knitting Lace Triangles.
The yarn is Kauni Wool 8/2 Variegated, color is called Rainbow.
Needle is circular 4,5 mm
I used four evening to knit the shawl.
Now I will wash it and block it and give it the right shape.

5 kommentarer:

Greta sa...

Enda eit flott sjal. Og berre på 4 kvelder, det er imponerende. Nydeligfarger.Ikkje mye julefarger, men ellers i året passer det veldig fint.
Ha ei fortsatt fin romjul

Anonym sa...

Du er jammen flink og kjapp med sjalstrikkingen! Nå har jeg lest meg bakover i bloggen din, og funnet mye spennende. Imponerende å ta det steget å flytte på landet, men det er jo så vakkert der inne og det er sikkert inspirerende å oppleve et annet bomiljø. Ble også så inspirert av strikkekurset ditt at jeg nå sitter å lurer på om jeg skal invitere kollegaer på fast strikkeklubb hos meg...

Greta sa...

hei eg stakk innom att i dag og eg. Ville berre få ønske deg langt inne i fjorden eit flott, spennde, kreativt, begivenhetsrikt og godt nyttår. Stor nyttårsklem fra emg

trikada sa...

Ege bela trikotajxo!

gletting sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.