søndag 6. desember 2009

Små julegaver

Jeg har strikket to par pulsvarmere i babyull. Klikk på bildet så ser du mønsteret bedre.

I have knitted two pairs of wristwarmers in baby wool. Click on the photo to see the pattern better.


Mønsteret er et blad fra en jakke i Jean Frosts bok Jackets, som heter Hanover. På baksida er grunnmønsteret i jakka brukt. Jakka er min yndlingsjakke, på tross av det har jeg aldri greid å få lagt inn et bilde av den verken her eller på Ravelry.


The pattern is a leave on a jacket called Hanover in Jean Frost's book Jackets. On the backside I have knitted the main pattern from the same jacket. Hanover is my favorite jacket, and I am sorry to say that I never put a photo of it in my blog or at Ravelry.

Jeg synes at pulsvarmerne er blitt veldig søte. De passer nok best til noen som har litt tynne armer, men de kan godt brukes som små gamasjer over sko.

I like the wristwarmers myself, but the wearer must be girls with not so thick arms. They can also be used as ancle warmers over shoes.

Bladet strikkes over 22 m, jeg la opp 49 m for å få alt til å stemme.
Brukte strømpepinner nr. 2,5.

You knit the leaves over 22 st, I CO 49 st to make it right.
Use 5 dpn 2,5 mm.


1 kommentar:

LivM sa...

Nydelige pulsvanter. Du er så flink til å finne frem til slike mønsterdetaljer!