onsdag 16. desember 2009

Multnomah 2 eller kanskje Kjersti?


Her er et nytt Multnomah-sjal til blokking.
Jeg synes det første ble så fint at jeg ville prøve et til med mye tynnere garn. Det er like mange masker, men et tynt, en-trådig garn og pinne nr. 4,5.

Here is another Multnomah shawl on the blocker. I was so happy for the first one, so I wanted to knit one with a lc yarn. The number of sts are the same, needles are 4,5 mm.








Det var Kjersti som introduserte meg for dette lekre garnet, derfor tenkte jeg at sjalet kan få hennes navn. Fargene er veldig diskrete og lekre, mønsteret synes likevel godt.

It was my friend Kjersti who introduced me to this lovely yarn, so I think I will call the shawl after her. The colors are discrete and delicate, the pattern shows very good.












Garnet ble kjøpt rett utenfor Uddevalla da vi var på sommerbesøk hos noen venner. Det står "Sjal eller halsduk i entrådigt ullgarn. Design Kersti Nordgren" på magebeltet. Jeg kjøpte flere bunter i ulike farger, i tillegg fikk jeg noen av Kjersti.



I bought the yarn nearby Uddevalla in Sweden last summer when we were visiting some friends there. It says "Shawl or small scarf in 1-ply yarn. Design Kersti Nordgren" in Swedish on the banderole. I bought several skeins in different colors, and I even got some from my friend Kjersti. (See the difference between the same name in Norwegian and Swedish!)








Dette sjalet ble selvsagt mindre enn det forrige, men etter lett toving på 30 grader og blokking til det var tørt, ble det større enn jeg hadde trodd. Og det veier "ingen ting". Jeg har igjen et bittelite nøste.

This shawl came out smaller than number one, but after felting (30 degrees Celcius) and blocking until dry, it was surprisingly bigger than I had thought. It is light as a feather!




Designeren heter Kate Flagg, og hun er raus og gir oppskriften gratis fra sin blogg. Hvis du vil ha den, kan du gå inn på http://helloknitty.net/ eller du finner henne på Ravelry som hello-knitty.

You can find the pattern designer and the free pattern here http://helloknitty.net/

6 kommentarer:

Ninne sa...

Det er bare helt nydelig dette sjalet! Kjempelekkert i tynt garn!

Ha en fortsatt fin førjulstid!

Klem fra meg!

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig flott sjal og du har valgt ein nydelig farge!! Vil samstundes få ynskja deg ei flott Jul:))

gletting sa...

God jul til dere to, takk for pene ord!

LivM sa...

Sjalet ditt ble jo nydelig og i en lekker farge.
Er innom for å ønske deg og dine en riktig God Jul og et Godt Nytt År!

Greta sa...

Hei og hå nå er det jul igjen :=).
Nydelig sjal igjen. I mitt neste liv når eg har lært meg å lese engleske oppskrifter(lese dem klarer eg jo nå og9 og ikkje minst forstå dem, skal eg kanskje strikke ett slikt eg og :=). Trur eg må presisere kanskje. for deg har så mye eg skal, må og vil strikke.
Ville egentlig få lov til å ønske deg ei fortreffelig julehelg. Stor juleklem fra Greta

gletting sa...

Det er så lett å strikke. Jeg skal oversette oppskriften, for dette sjalet kan lages i mange varianter. Bruk ulike garntyper, farger osv. Jeg har bare lyst til å strikke fler!