fredag 27. juni 2008

I dag er Emily modell!









Dette settet er strikka i angoragarn fra en gård i Fortun i Luster. Fortun er den første bygda en kommer til når en kommer ned fra fjellet, det vil si hvis du har kjørt over Sognefjellet fra Lom eller Tindevegen fra Øvre Årdal.
Bente og familien hennes har gård og driver med dyr. På angorakaninene gror det deilige, myke hår som kardes og spinnes til garn. Det blir farget i mange, vakre farger. Jeg liker å strikke med dette garnet, men angora egner seg ikke til alle slags plagg.
Oppskriften på dette ovale skjerfet finner du på www.garnstudio. no. Den står i Drops nr. 98-1.

Ørevarmerne og pulsvarmerne har den samme fletta og noen m med rillestrikk i hver side. Strikk så lang du trenger. Plukk opp de første m du la opp på en pinne. Brett strikketøyet med retta mot hverandre. Strikk gjennom en m fra hver p og fell dem på vanlig måte. Da får du en pen, rett "søm" i skjøten. Jeg har strikket to blomster til skjerfet og en til ørevarmeren. Perler i passende farge festes midt i blomstene og i skjøten på pulsvarmerne.

7 kommentarer:

Anne Stordal sa...

Herlig! Og den helt perfekte modellen! Men, jeg var inne på oppskriften for å se etter blomsten, men den var ikke maken. Hvordan har du laget disse blomstene?

Anonym sa...

Det var en usedvanlig søt modell. Nesten så en ikke får øye på strikketøyet.
Velkommen i bloggverden.

Anonym sa...

hehe, jeg har faktisk vært innom Fortun jeg! På vei for å besøke venninna mi som jobbet en sommer på Fuglesteg. Dessverre misset jeg bygdas lille søte hotell Fortuna;-)

Angående strikking så er modellen kjempesøt, og strikkinga er flott den også, hehe.

Dessuten liker jeg det med å bruke sånne lokale småleverandører, bra saker!

Anonym sa...

Settet var lekkert! Modellen var kjempesøt!
Spennende blogg, skal nok følge med videre også!

gletting sa...

Hei dere alle, dette skjerfet er fra Drops 98/1, så det er bare å sette i gang. Jeg har sett på det med litt nye øyne etter all rosen, så kanskje jeg tar noe av lc-garnet fra Uruguay og lager et til!

Anonym sa...

Min skjønne niese er en flott modell!
Morsomt å se alle bildene!Så flink du er!

Renate

gletting sa...

Modellen blir nok stolt når hun hører at tante har sett bildene. Det er noen til som jeg legger inn, mest fordi modellen er søt, for plaggene synes ikke så godt.