onsdag 18. juni 2008

Litt av hvert og en oppdagelse

I dag skal jeg til Ornes å legge ut strikkeplagg for salg. Det gjør det litt koseligere i den fra før veldig koselige kafeen, og det hender at noen kjøper noe. Det blir omtrent til å finansiere garnet, og det er helt ok!


Dette er en "Fichu" står det i boka, på norsk er det vel nærmest et lite sjal. Oppskriften er fra

Victorian Lace Today Victorian Lace Today by Jane Sowerby
Heisann, her kom det fram noe jeg ikke hadde regna med!
DET ER OPPDAGELSEN I DAG! Bilde av boka fra Amazon.com! Guri meg, for en verden! Lærer stadig noe nytt! Garnet er Louisa Harding´s Kimono Angora, 100 %, jeg kjøpte 10 25 grams nøster i en pose. Angora er godt å strikke av, men jeg synes ikke at det passer til alt. Det burde ikke bli et stort sjal, frynser er heller ikke særlig passe. Så det ble enkelt, men ganske søtt!


Her henger pulsvarmerne som har fått en ørevarmer. Ørevarmerne strikka jeg i rillestrikk med 20 m, sydde inn det silkeaktige båndet og lagde knuter i enden av dem.











Ved siden av henger et par sokker som er inspirert av

Kristin Knits
Kristin Knits by Kristin Nicholas
Hun har brodert blomster på, men jeg liker ikke å brodere. Dessuten er jeg ikke sikker på at det er godt å trå på broderte blomster nedi skoa.

Ingen kommentarer: