fredag 12. september 2008

Ella


Oppskriften er gratis på www.knitty.com
Det kan strikkes som en V, slik jeg har gjort, eller som et vanlig sjal.
Det er litt vanskelig å strikke, som V, fordi du må følge hver eneste start og slutt på pinnen til du er ferdig. Sjalet må blokkes, det ser bare ut som en krøllete ullhaug når det er ferdig strikket. Jeg hadde ikke blokker , men la det rundt ei stor pute og festet det med knappenåler. Til strykeklede brukte jeg et tynt oppvaskhåndkle. Jeg brukte strykejernet forsiktig og dampet over hele. Forandringen var overraskende; ullklumpen forvandlet seg til et vakkert mønster.
Garnet er 100 % ullgarn, Camelia fra Garnstudio.





Dette bildet er fra første vask, og nå har jeg blokker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det sjalet ble nydelig. Ser at det er ei lita stund siden jeg har vært her, og det var mye flott siden sist.
De oransje sokkene var virkelig flott, synd at forskjellen bare vistes på bildet.
Jeg har strikket monkeys, de er flotte og veldig enkle og strikke. Liker mønstrene til Cookie, man får brynt seg litt også.
Ha ei fin helg.

turvid sa...

Kjempefint sjal!

Anonym sa...

Å så stilig sjal og fargen er nydelig.