torsdag 4. september 2008

Oransje sokker

Disse sokkene er strikket av hifa 2 av garnet i en pakke til en genser i Dikt i masker av Solveig Hisdal. Nå er jeg hjemme i Oslo, og boka er i Sogn, så jeg skal gi helt nøyaktige opplysninger om dette når jeg kommer tilbake dit på tirsdag.


Mønsteret er et vottemønster som har jeg funnet på ravelry.com, Egyptian Mittens. Det er en nettside som jeg kan vise til, hvis noen vil strikke dem. Jeg kan evt skrive inn i oppskriften hvordan jeg strikker hælen, for jeg strikker sokker, ikke
votter










Jeg har strikka hælkappen nå, men fotoapparatet har jeg ikke med. Bare ledningene.

God helg, alle!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å dette blir nok flotte sokker.Har sett mønsteret på vottene.Hadde vært kjekt om du kunne beskrive hælen du bruker på de.

Ninne sa...

Å ja, jeg vil veldig gjerne vite ALT om dette!!
Nydelig blir det!!!