fredag 5. september 2008

Det blå sjalet: Crest O` The Wave er ferdig!


Her er det blå sjalet, fikst ferdig, blokket på ekte vis og med et bånd av Plassard Papyrus trædd inn langs kanten.













Her er de fingerløse vantene. Jeg måtte fikse litt på mønsteret sånn at det flyttet seg i annenhver rapport selv om jeg ikke skulle øke i hver side. Jeg sydde dem sammen med garnet og sydde på Papyrus-båndet etterpå. De ble ganske søte.











Her ligger de før de ble blokket og sydd sammen.
















Her er pannebåndet. Her er mønsteret redusert til å bli to ulike p, det ble en hullbord på midten. For å få nok bredde la jeg til 7 m rillestrikk i hver side. Jeg strikka sammen i enden og sydde båndet rundt kanten (uten at det strammer).











Derfor har det blå sjalet blitt til et sett med sjal, pannebånd og fingerløse vanter.
Mønsteret er bare gjentatte rapporter oppover hele. Det ser enklere ut enn det er. Enkle mønstre betyr gjerne mye telling.











Her kan dere se at jeg har gått grundig til verks med blokkingen av sjalet. Det ligger på KnitPicks blokker, det ser ut som et puslespill som kan settes sammen på ulike måter.

På de to siste bildene ligger sjalet med vrangen opp, men hvis du forstørrer bildene, ser du mønsteret ganske tydelig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig både sjal, fingerløse og panneband: en eller annen har sjans til å se riktig stilig ut i vinter med det settet der:-D

gletting sa...

Takk for det. Jeg har nå tenkt at det skal være meg ...

Anonym sa...

Nydelig sett du har laget.Dette blir nok deilig å ha nå utover som dagene blir kjøligere.