torsdag 11. september 2008

Fadese for oransje sokker i Ravelrys KAL


Det skulle starte den 1. september, og jeg har hatt god tid til å forberede meg. De 11 dagene som har gått siden da, har jeg bare brukt til å plundre. De to oransje fargene er for like, selv med Ott-Lite-lampa kan jeg ikke se mønsteret. Det synes bare på bildene!
I dag starter jeg på nytt igjen. Det er tre valg, og til det ene er det ikke bestemt hvilken farge man skal bruke, men derimot er designeren fast. Nå har jeg bestemt meg for å strikke et mønster som heter Monkey av cookie A. Garnet har jeg kjøpt på Internett. Det er håndfarget og heter Red Cranberries lc. LC betyr at det er for finstrikk til hull- og flettemønster, eller lace som det heter på engelsk. Jeg bruker dobbel tråd og pinne nr. 3. Om et par dager skal dere få se en flik av det.

Du kan se garnet på handpaintedyarn.com. Det er ikke dyrt, veldig drøyt, og portoen er ikke avskrekkende. Mønsteret (som heter Monkey) finner du på knitty.com

1 kommentar:

turvid sa...

Monkey er et kjempefint mønster!