lørdag 22. august 2009

Huron Mountain er ferdig


Da den første sokken var ferdig, var jeg ikke fornøyd, for jeg syntes den så trist ut. Men etter å ha sett på den, kjent på den og prøvd den på foten til Reidar, så jeg at de egentlig er ganske fine. Garnet fra www.handpaintedyarn.com laceweight er mykt og fint.

Dessuten passet sokkene akkurat til Reidar, og det er lenge siden han fikk et par.

Oppskriften er fra "Knitting On The Road" av Nancy Bush.






I fjor vinter strikket jeg et par Monkeysocks til meg selv i det samme garnet . Jeg var i tvil om den tynne tråden egnet seg til sokker, men det virker som om det gjør det.
Når jeg går med sokkene, tover garnet seg litt, og det betyr vel at det blir sterkere.

Dette var det andre sokkeparet i skajul09, så Sockdown 2008/09 er gjennomført!