fredag 14. august 2009

Hva blir dette?

Har noen et forslag til hva dette kan bli?

Dette er dominostrikk. Det er lett og morsomt å strikke. Du har alltid et lite antall masker på pinnen, så hvis du gjør en feil, koster det deg ikke noe å rekke opp. Bildet er ikke godt, men det blir bedre å se hvis du klikker på det.

Jeg har brukt restegarnet fra Emmasokkene. Dette stykket er 45x35 cm, og nå har jeg brukt opp det hvite garnet. Jeg har mye igjen av det rosa og de to blåfargene, hvitfargen var bunnfarge på sokkene også.

http://gletting.blogspot.com/2009/07/emmasokkene-er-ferdig.html

Hvis du ikke kan dominostrikk, men har lyst til å lære, er denne boka veldig instruktiv:
Vivian Høxbro: Dominostrik.
http://www.viv.dk/Boeger/Boeger.htm

Boka er gitt ut på norsk, men er utsolgt på forlaget. Det kan hende at noen bokhandler har den. Bibliotketet er også en mulighet.

1 kommentar:

Ninne sa...

Hei Grete!
Lenge siden jeg har vært innom, men jeg er jo nesten aldri hjemme ved datamaskinen om dagen ;)
Dette ser ut som et kjempesøtt barnevognteppe i mine øyne!

Morsom strikk!