onsdag 27. august 2008

Eve: Emilys Debbie Bliss-jakke


Dette bildet ble lagt inn på Ravelry i mai. Og så har jeg glemt å sette det inn her!
Som dere kanskje ser, er dette bildet fra barnehagen 16. mai 2008. Emily (og noen flere) hadde vannkopper, og hun ville helst ikke at noen skulle se dem. Men det gikk bedre da toget begynte å gå, for da gikk alle "vannkoppene" i samme rekke! "Er dette isolatavdelingen?" var det en pappa som spurte.




(Er det bare jeg som synes at redigeringsprogrammet er dårlig? Her skifter skrift og størrelse etter hvert som jeg skriver.)



Debbie Bliss sine oppskrifter er ikke gode. Hun har et internasjonalt marked og burde tenke litt mer på det. Forklaringene er vanskelige, spesielt det at du må hoppe fra det ene stedet til det andre i oppskriften. Jeg tror jeg startet 10 ganger på begge de to DB-jakkene jeg har strikket før jeg forsto sammenhengen. Et mønsterskjema hadde hjulpet mye.
Fargen på jakka er mest lik sannheten på bildet av Emily. De andre er alt for blå. Garnet er fra Rowan, jeg kjøpte det hos Sommerfuglen i København på juletur i 2007. Det kosta 600 kr tilsammen! For den lille jakka!
Knappen er av tre.









Jeg synes det var litt vanskelig å få kragen til å ligge nede, så jeg sydde en søt glassperle på hver side.










Debbie Bliss has a lot of nice models, but her patterns are more difficult to read than the pattern is to knit. That is my experience from earlier models knitted.
But she is a very good designer, one of the best is my opinion, so I will soon CO for another.







Text from Ravelry:
17th of May is our National Day. The highlight of the celebration is the school children`s parades all over the country. In Oslo, our capital, the parade passes the Kings Palace and the Royal Family is waving to the children from their balcony.
This photo is taken on May, 16th. The kindergartens use to have their parade in they local environments. Emily had small pox and did not like to be photographed. I will change the photo when I have a better one. (Which I dont have!)

2 kommentarer:

Ninne sa...

Jakken er helt nyyydelig! Helt herlig blåfarge! Bra jobba!
Godt å vite også at vannkoppene er historiske nå, så Emily får sikkert en mye bedre sjuttamai neste år!

gletting sa...

Du var jammen raskt ute! Jakka er ikke blå, men ganske lys blålilla. Den er veldig søt, men jeg har en tendens til å strikke litt for små størrelser. Kanskje jeg vil at barna skal være små hele tida?
Kan du gi meg blogg adressen din, Ninne? Jeg finner den ikke igjen.
Vennlig hilsen Grete