søndag 24. august 2008

Søndagstur på Lusterfjorden

I dag har det vært nydelig augustvær, så vi tok oss en båttur utover fjorden. På bildet her har vi kommet et godt stykke ut fra Kroken som er landet til høyre bak Reidar.

Vi seilte forbi Ornes og Kinsedalen, det var mange koselig plasser å se og mye STOR natur som ruva over oss. Utafor Kinsedalen spiste vi matpakka vår. Vi hadde brød med dansk salami, og ekte geitost, både brun og hvit. Den hvite osten hadde vi jordbærsyltetøy på.
Jeg hadde kaffe på den lille termosen min, R drakk ripssaft fra Vetla-Bui. (Den skal jeg vise dere senere.)





(Genseren som jeg har på meg er 18 år gammel, garnet kjøpte jeg første gangen jeg var i Lisboa i 1990. ) Håret ble godt føna i vinden mens vi dura videre over til Solvorn. (Den som ikke vet hvor Solvorn er, bør finne ut det. Stedet er en perle av en liten "sørlandsidyll".) Der gikk vi i land og strekte på beina. Kafeen var stengt, antakelig for vinteren. Det er sånn det er her, selv om sesongen er utvida med to uker i år.

I Solvorn er det ei fin badestrand, der bada tre kjekke jenter. En liten cruisebåt tuta på dem, og da stupte de flott uti vannet, alle tre på likt.

På tilbaketuren holdt vi oss langs land på den andre sida av fjorden. Innover der ligger det flere nydelige steder, koselige hytter som du må ha båt for å komme til. Det var flere som vinka til oss.

Da vi var rett på andre sida av huset vårt, skar vi rett over fjorden og la båten til ved flytebrygga som vi fikk lagd oss for to år siden. (Endelig hjemme og kunne ta fram strikketøyet! Jeg hadde det selvsagt med i sekken min hele tida ...)

2 kommentarer:

Ninne sa...

Så herlig at man kan komme seg en tur på fjorden i godværet! Høstluften er alltid så deilig og klar, og det er ingen fare for å fryse heller når man har sånn en godgenser på!!

gletting sa...

Ja, ikke sant! Takk for hyggelig hilsen.