onsdag 6. august 2008

Flere forberedelser til vinteren


PC`en min har vært vrang noen dager, men nå har vi fått orden på den igjen. Kanskje.

Jeg trodde dette garnet var gult. Sånne sjanser må en ta når en kjøper garn på Internett. Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte det, kanskje på handpaintedyarn.com. Garnet heter Tweed300 og er produsert i Skotland.
Jeg hadde tenkt å strikke et skjerf til venninna mi, hun ønska seg et gult eller oransje et. Men dette blir noe annet.
ER DET NOEN SOM HAR ET FORSLAG?

Garnet virker deilig og det er sikkert helt fint å strikke noe mønstrete av. Kanskje ei jakke til meg selv?
















Men dette var et scoop. 250 g Kittens mohair for 83 kr inkl. porto på en QXL-auksjon. Og fargen er midt i blinken. Dette blir skjerf og sikkert pulsvanter til min venninnes 60-årsdag. Jeg skal starte med en gang jeg er ferdig med det sjalet jeg strikker til meg selv.

I tillegg har jeg noen poser med vanlig, norsk ullgarn som skal bli sokker og votter. Men det gidder jeg ikke å ta bilder av. Hvis det skorter på garn da, har jeg et lager på loftet som dekker neste vinter også.

2 kommentarer:

Anne Stordal sa...

Eller en herlig poncho. Selv elsker jeg ponchoer, men ikke sikkert at du dermed gjør det. Fargen var fin, i alle fall på bildet.

randi K design sa...

Da legger jeg deg på blogg lista mi..
Skal bli kjekkt å se hva du strikker av alt dette garnet!